7x Wskazówki dla restauracji przyjaznej rodzinie
Gościnność i doświadczenie klienta stają się coraz ważniejsze - w branży gastronomicznej czynniki te mogą odgrywać największą rolę w rozwoju biznesu. Wszędzie tam, gdzie goście czują się mile widziani i doceniani, powstaje lojalność klientów, która może bardzo pomóc firmie i jej rozwojowi, i to na wiele sposobów! Goście nie tylko będą chętnie wracać, ale także zapewnią bardzo cenne informacje zwrotne o Twoim lokalu oraz miłą, spokojną atmosferę, która przyciągnie kolejnych klientów.
W tym blogu przedstawiamy siedem wskazówek, które mogą pomóc w przekształceniu każdej restauracji, kawiarni czy innego lokalu gastronomicznego w miejsce, do którego z przyjemnością przychodzą całe rodziny!
Rodziny z dziećmi często ostrożnie wybierają miejsca, do których zabierają swoje pociechy, i mają nadzieję, że nie będą sprawiać kłopotu innym gościom. Poświęć chwilę, by dodać im otuchy i pokazać, że ich wizyta jest bardzo ceniona!
Dodatkowa rada: Upewnij się, że masz sztućce dla dzieci. Zbyt duże talerze często nie stanowią problemu, ale dla dzieci może być wyzwaniem, aby jeść w sposób schludny i łatwy (i cichy) przy użyciu dużych, ciężkich przyborów do jedzenia. Plastikowe sztućce mogą być dobrym rozwiązaniem, ale pamiętaj, aby wybrać te, które są trwałe i nie tłuką się łatwo.
Być może zechcesz także wręczyć dzieciom drobny upominek, np. cukierki, które mogą wybrać z dużego słoika, lub jakąś zabawkę.
Kącik zabaw dla dzieci nie musi być bardzo duży. Przytulny kącik z miękką podłogą do zabawy, pięknymi dekoracjami ściennymi, kilkoma prostymi zabawkami lub nawet interaktywnym systemem do zabawy może zapewnić mnóstwo zabawy na cały wieczór. Bardzo przydatne są pomysły na zabawę, które nie zawierają żadnych luźnych części i są łatwe do utrzymania w czystości - pozwoli to zaoszczędzić czas podczas sprzątania pod koniec dnia.
Zwróć się o pomoc do firm takich jak IKC, które mogą dostarczyć takie wygodne gry i zabawki, a także zająć się zaprojektowaniem i zainstalowaniem koncepcji zabawy, dokładnie tak, jak sobie wymarzyłeś. Aby dowiedzieć się więcej o wszystkich możliwościach dla Twojego sektora, zajrzyj na naszą stronę dla profesjonalistów z branży hotelarskiej.
Aby zapobiec wypadkom i rozlaniu napoju, personel restauracji może zaoferować dodatkowe usługi, oferując śliniaki lub specjalne kubki z przykrywkami. To niewielka inwestycja, ale znaczący gest dla gości!
Klienci na ogół lubią, gdy pyta się ich o zdanie, a z pewnością będą mogli dalej udzielać pouczających wskazówek!
W tym blogu przedstawiamy siedem wskazówek, które mogą pomóc w przekształceniu każdej restauracji, kawiarni czy innego lokalu gastronomicznego w miejsce, do którego z przyjemnością przychodzą całe rodziny!
1. Przywitaj gości ciepło!
Masz tylko jedną szansę, aby wywrzeć pierwsze wrażenie. Wszyscy goście zasługują na ciepłe powitanie, ale być może powinieneś zwrócić szczególną uwagę na sposób, w jaki witasz rodziny, oraz przeszkolić pracowników i poinstruować ich, w jaki sposób mogą to robić.Rodziny z dziećmi często ostrożnie wybierają miejsca, do których zabierają swoje pociechy, i mają nadzieję, że nie będą sprawiać kłopotu innym gościom. Poświęć chwilę, by dodać im otuchy i pokazać, że ich wizyta jest bardzo ceniona!
2. Oferuj menu dla dzieci
Chociaż określenie lokalu mianem "przyjaznego dzieciom" wykracza daleko poza kilka opcji w menu, nie należy pomijać tej wskazówki. Niezależnie od tego, czy oferujesz mniejsze, niedrogie opcje, czy też specjalnie wyselekcjonowane potrawy, które zawsze cieszą się powodzeniem wśród najmłodszych, gwarantuje to, że mniej jedzenia się zmarnuje i że nawet najbardziej wybredni smakosze będą mogli w pełni cieszyć się rodzinnym obiadem.Dodatkowa rada: Upewnij się, że masz sztućce dla dzieci. Zbyt duże talerze często nie stanowią problemu, ale dla dzieci może być wyzwaniem, aby jeść w sposób schludny i łatwy (i cichy) przy użyciu dużych, ciężkich przyborów do jedzenia. Plastikowe sztućce mogą być dobrym rozwiązaniem, ale pamiętaj, aby wybrać te, które są trwałe i nie tłuką się łatwo.
3. Wykorzystaj zdjęcia, aby pokazać, że Twoja firma jest przyjazna rodzinie
Upewnij się, że na twojej stronie internetowej i w mediach społecznościowych widać, że chętnie przyjmujesz rodziny z dziećmi! Napisz post o tym, co sprawia, że Twój lokal jest przyjazny rodzicom, i wykorzystaj tę okazję, aby poprosić ludzi o komentarze z ich pomysłami, opiniami i miłymi doświadczeniami. Na Facebooku to także świetna reklama, gdy coraz więcej osób wchodzi w interakcję.
4. Specjalne oferty dla rodzin z dziećmi
Rodziny wolą nie wydawać zbyt wiele na przyjemne rodzinne wyjazdy, aby móc częściej wyjeżdżać. Warto zastanowić się, czy można zaoferować specjalne zniżki lub menu rodzinne, aby podziękować gościom za to, że przychodzą jeść i pić w grupie.Być może zechcesz także wręczyć dzieciom drobny upominek, np. cukierki, które mogą wybrać z dużego słoika, lub jakąś zabawkę.
5. Stwórz kącik dla dzieci
Specjalne miejsce do swobodnej zabawy dla dzieci to prawdopodobnie najlepszy sposób na utrzymanie dobrej atmosfery i spokoju w Twojej restauracji. Również dla posłusznych dzieci, które potrafią siedzieć, kącik zabaw może sprawić, że wieczór będzie o wiele przyjemniejszy - to różnica między zwykłym wieczornym wyjściem a zabawą, której dzieci nigdy nie zapomną (i z pewnością wkrótce poproszą o nią ponownie)!Kącik zabaw dla dzieci nie musi być bardzo duży. Przytulny kącik z miękką podłogą do zabawy, pięknymi dekoracjami ściennymi, kilkoma prostymi zabawkami lub nawet interaktywnym systemem do zabawy może zapewnić mnóstwo zabawy na cały wieczór. Bardzo przydatne są pomysły na zabawę, które nie zawierają żadnych luźnych części i są łatwe do utrzymania w czystości - pozwoli to zaoszczędzić czas podczas sprzątania pod koniec dnia.
Zwróć się o pomoc do firm takich jak IKC, które mogą dostarczyć takie wygodne gry i zabawki, a także zająć się zaprojektowaniem i zainstalowaniem koncepcji zabawy, dokładnie tak, jak sobie wymarzyłeś. Aby dowiedzieć się więcej o wszystkich możliwościach dla Twojego sektora, zajrzyj na naszą stronę dla profesjonalistów z branży hotelarskiej.
6. Dodatkowe udogodnienia dla dzieci i rodziców
Nie zapomnij o zapewnieniu niezbędnych udogodnień i przedmiotów, takich jak specjalne restauracyjne wysokie krzesła, dzięki którym dzieci mogą siedzieć z rodziną na wysokości wzroku, a także przewijak w pobliżu toalety.Aby zapobiec wypadkom i rozlaniu napoju, personel restauracji może zaoferować dodatkowe usługi, oferując śliniaki lub specjalne kubki z przykrywkami. To niewielka inwestycja, ale znaczący gest dla gości!
7. Słuchaj swoich klientów (i ich dzieci)
Aby pomóc w rozwoju firmy, nie da się przecenić tego, jak cenne jest czerpanie pomysłów bezpośrednio od klientów. Zapytaj ich, zanim wyjdą, jak im się podobała restauracja, czy dzieciom podobał się kącik zabaw, kolorowanki i inne usługi.Klienci na ogół lubią, gdy pyta się ich o zdanie, a z pewnością będą mogli dalej udzielać pouczających wskazówek!