Przedsiębiorca Mirko Klieverik stawia na 100% doświadczenia klienta i najlepszą obsługę dzięki nowemu kącikowi dla dzieci
Rozwój doświadczeń klientów w supermarkecie Jumbo Klieverik
W 2015 roku holenderska sieć supermarketów C1000 dokonała dużego przejścia na Jumbo. Mirko Klieverik, przedsiębiorca odpowiedzialny za Jumbo Klieverik, również w związku z tą drastyczną zmianą natychmiast przeniósł swój sklep do bardziej przestronnego lokalu. Zakładanie nowego sklepu Jumbo to staranny proces, a centrala przedstawia plan tego, jak sklep powinien wyglądać. Ponieważ w okresie przejściowym należy podjąć wiele decyzji, skupienie się na dzieciach stało się niestety nieco mniejszym priorytetem.
Co trzy lata Jumbo przeprowadza „reset” w swoich sklepach. Wiąże się to z koniecznością sprawdzenia, w jaki sposób można poprawić doświadczenie zakupowe. Mirko wraz z Dennisem, menadżerem Jumbo Klieverik, podczas resetu krytycznie przyjrzeli się sklepowi, aby określić, jakie ulepszenia można wprowadzić. „Jeśli wszyscy mówią, że musisz pójść w prawo, najpierw zaczynamy rozważać, czy jest to naprawdę najlepsze rozwiązanie dla naszego klienta. Jeśli tak nie jest, pójdziemy w innym kierunku. Musisz traktować klienta poważnie, klienta jest naszym celem.”
Zmiany te dotyczyły nie tylko dorosłych, ale także dzieci. Jedną z pierwszych obaw była także zabawa dla dzieci. Ponieważ w sklepie znajdował się tylko niewielki obszar do zabawy, zdecydowano się stworzyć większy kącik zabaw. Dzięki temu rodzice będą mogli spokojnie robić zakupy, a dzieci będą mogły bawić się w bezpiecznym otoczeniu. Ale pomyślano także o ojcach! Dla nich Klieverik poszerzył ofertę piw specjalnych. Dzięki temu mogą w ciszy i spokoju przeglądać szeroką gamę wyjątkowych piw, podczas gdy dzieci bawią się w kąciku dla dzieci. Oprócz dostosowań zorientowanych na klienta wprowadzono również pewne zmiany praktyczne. Na przykład zmieniono kolor płytek ściennych i poszerzono alejki, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z zakupów.
Zgodnie z tym podejściem zorientowanym na klienta Mirko wystąpił również do Urzędu Miasta o utworzenie 2-godzinnej strefy parkowania. Dzieje się tak dlatego, że z sąsiedniej szkoły coraz częściej parkują na dłużej. W rezultacie klienci nie mogli już parkować samochodów, aby zrobić zakupy.
Po krótkich poszukiwaniach w Internecie Mirko i Dennis trafili do IKC. Aby omówić wymagania i możliwości, nasz opiekun klienta Niels udał się do Hengelo (NL). Główne zalety kącika dziecięcego to: inny od pozostałych, interaktywny i dzieci muszą mieć możliwość zabawy w nim. Zewnętrzna część powinna wyglądać spokojnie, a wnętrze powinno zapewniać dużą wartość do zabawy. Powinna istnieć także możliwość nadzorowania dzieci. Niels podczas rozmowy zauważył także, że dla Mirko i Dennisa ważne są samochody.
Po omówieniu wszystkich życzeń, zostały one przekazane do naszego działu projektowego, który stworzył unikalny projekt. Projekt składa się z prawdziwego oldschoolowego transportera VW w znanych kolorach Jumbo i logo Jumbo Klieverik. Po udostępnieniu projektu Mirko i Dennis od razu byli entuzjastycznie nastawieni. Wszystkie ich życzenia zostały doskonale wkomponowane w rozpoznawalny projekt. Decyzja została natychmiast podjęta jednomyślnie: kącik zabaw musiał się odbyć.
Kącik dla dzieci znajduje się obok świeżego placu. Centralna lokalizacja sprawia, że kącik dla dzieci jest dobrze widoczny z każdego przejścia. Rodzice mogą pozwolić dzieciom bawić się w kąciku zabaw i jednocześnie mieć je na oku. „Mimo, że liczniki te nie mogą służyć do celów towarowych, pozwalają nam obsługiwać całe rodziny. Brakujące produkty nie przeważają nad zyskiem w postaci powracających klientów i dłuższym pobytem w sklepie.” Mówi Dennis, kierownik sklepu Jumbo Klieverik. „Jeśli pozwolisz na ustawienie sklepu za pomocą planowania piętra, będzie on pełen towarów. Jako przedsiębiorca musisz mieć świadomość, że w sklepie trzeba przygotować przestrzeń dla przyszłych klientów Jumbo”.
Jako kierownik sklepu Dennis jest ambasadorem całego doświadczenia zakupowego zarówno dla klienta, jak i przychodzących do niego dzieci. Dlatego uważa, że dzieciom należy poświęcić więcej uwagi, nawet w innych supermarketach. „Ponieważ sklep nie jest elastyczny, należy stworzyć przestrzeń dla pozytywnych doświadczeń klientów. Dlatego Mirko Klieverik inwestuje w szersze alejki i czas na zabawę dla dzieci – klientów przyszłości. To zawsze jest możliwe, ale trzeba tego chcę. Każdego dnia ludzie intensywnie bawią się w kąciku dziecięcym. Dzieci najchętniej spędzałyby cały dzień w supermarkecie!”
Biznes supermarketów ciągle się zmienia. Przepisy powodują również, że supermarkety muszą się wiele zmienić. Pomyśl o kaucji za puszki i małe butelki, zakazie używania plastiku i dodatkowym podatku od plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku. Istotną zmianą było także pojawienie się kasy samoskanującej. Kasa samoskanująca nie jest oszczędnością, ale trendem, do którego trzeba dołączyć. Mirko, przedsiębiorca Jumbo Klieverik, chce sprzedawać tylko najlepsze produkty. Dlatego też świeża kuchnia jest ważną częścią sklepu. Jest wiele świeżych produktów i kanapek, wszystko jest po prostu trochę ekstra. Wyjątkowo zdrowe, wyjątkowo zadbane i dodatkowe wrażenia, w tym nowy kącik dla dzieci. Oprócz tej bogatej, świeżej kuchni, w ofercie znajdują się również produkty rzemieślnicze cukierni Gustaf. Gustaf jest najlepszym cukiernikiem na wschodzie, więc może zaoferować także więcej lokalnych produktów. Dzięki temu Jumbo Klieverik może jeszcze bardziej wyróżnić się na tle innych supermarketów i zapewnić klientom naprawdę wyjątkowe doświadczenia.
Zobacz portfolio Jumbo Klieverika, aby zobaczyć wrażenia.
Chcesz uzyskać więcej informacji na temat możliwości dla Twojej firmy? Zapraszamy do kontaktu z nami.
Kontakt
Co trzy lata Jumbo przeprowadza „reset” w swoich sklepach. Wiąże się to z koniecznością sprawdzenia, w jaki sposób można poprawić doświadczenie zakupowe. Mirko wraz z Dennisem, menadżerem Jumbo Klieverik, podczas resetu krytycznie przyjrzeli się sklepowi, aby określić, jakie ulepszenia można wprowadzić. „Jeśli wszyscy mówią, że musisz pójść w prawo, najpierw zaczynamy rozważać, czy jest to naprawdę najlepsze rozwiązanie dla naszego klienta. Jeśli tak nie jest, pójdziemy w innym kierunku. Musisz traktować klienta poważnie, klienta jest naszym celem.”
Zmiany te dotyczyły nie tylko dorosłych, ale także dzieci. Jedną z pierwszych obaw była także zabawa dla dzieci. Ponieważ w sklepie znajdował się tylko niewielki obszar do zabawy, zdecydowano się stworzyć większy kącik zabaw. Dzięki temu rodzice będą mogli spokojnie robić zakupy, a dzieci będą mogły bawić się w bezpiecznym otoczeniu. Ale pomyślano także o ojcach! Dla nich Klieverik poszerzył ofertę piw specjalnych. Dzięki temu mogą w ciszy i spokoju przeglądać szeroką gamę wyjątkowych piw, podczas gdy dzieci bawią się w kąciku dla dzieci. Oprócz dostosowań zorientowanych na klienta wprowadzono również pewne zmiany praktyczne. Na przykład zmieniono kolor płytek ściennych i poszerzono alejki, aby zapewnić jeszcze większą przyjemność z zakupów.
Zgodnie z tym podejściem zorientowanym na klienta Mirko wystąpił również do Urzędu Miasta o utworzenie 2-godzinnej strefy parkowania. Dzieje się tak dlatego, że z sąsiedniej szkoły coraz częściej parkują na dłużej. W rezultacie klienci nie mogli już parkować samochodów, aby zrobić zakupy.
Poszukiwanie większego obszaru do zabawy
Po krótkich poszukiwaniach w Internecie Mirko i Dennis trafili do IKC. Aby omówić wymagania i możliwości, nasz opiekun klienta Niels udał się do Hengelo (NL). Główne zalety kącika dziecięcego to: inny od pozostałych, interaktywny i dzieci muszą mieć możliwość zabawy w nim. Zewnętrzna część powinna wyglądać spokojnie, a wnętrze powinno zapewniać dużą wartość do zabawy. Powinna istnieć także możliwość nadzorowania dzieci. Niels podczas rozmowy zauważył także, że dla Mirko i Dennisa ważne są samochody.Po omówieniu wszystkich życzeń, zostały one przekazane do naszego działu projektowego, który stworzył unikalny projekt. Projekt składa się z prawdziwego oldschoolowego transportera VW w znanych kolorach Jumbo i logo Jumbo Klieverik. Po udostępnieniu projektu Mirko i Dennis od razu byli entuzjastycznie nastawieni. Wszystkie ich życzenia zostały doskonale wkomponowane w rozpoznawalny projekt. Decyzja została natychmiast podjęta jednomyślnie: kącik zabaw musiał się odbyć.
Kącik dla dzieci znajduje się obok świeżego placu. Centralna lokalizacja sprawia, że kącik dla dzieci jest dobrze widoczny z każdego przejścia. Rodzice mogą pozwolić dzieciom bawić się w kąciku zabaw i jednocześnie mieć je na oku. „Mimo, że liczniki te nie mogą służyć do celów towarowych, pozwalają nam obsługiwać całe rodziny. Brakujące produkty nie przeważają nad zyskiem w postaci powracających klientów i dłuższym pobytem w sklepie.” Mówi Dennis, kierownik sklepu Jumbo Klieverik. „Jeśli pozwolisz na ustawienie sklepu za pomocą planowania piętra, będzie on pełen towarów. Jako przedsiębiorca musisz mieć świadomość, że w sklepie trzeba przygotować przestrzeń dla przyszłych klientów Jumbo”.
Jako kierownik sklepu Dennis jest ambasadorem całego doświadczenia zakupowego zarówno dla klienta, jak i przychodzących do niego dzieci. Dlatego uważa, że dzieciom należy poświęcić więcej uwagi, nawet w innych supermarketach. „Ponieważ sklep nie jest elastyczny, należy stworzyć przestrzeń dla pozytywnych doświadczeń klientów. Dlatego Mirko Klieverik inwestuje w szersze alejki i czas na zabawę dla dzieci – klientów przyszłości. To zawsze jest możliwe, ale trzeba tego chcę. Każdego dnia ludzie intensywnie bawią się w kąciku dziecięcym. Dzieci najchętniej spędzałyby cały dzień w supermarkecie!”
„Dzieci chcą jechać do supermarketu żółtą furgonetką!”
Mirko dąży do zapewnienia swoim klientom najlepszej obsługi i szerokiego wyboru
Biznes supermarketów ciągle się zmienia. Przepisy powodują również, że supermarkety muszą się wiele zmienić. Pomyśl o kaucji za puszki i małe butelki, zakazie używania plastiku i dodatkowym podatku od plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku. Istotną zmianą było także pojawienie się kasy samoskanującej. Kasa samoskanująca nie jest oszczędnością, ale trendem, do którego trzeba dołączyć. Mirko, przedsiębiorca Jumbo Klieverik, chce sprzedawać tylko najlepsze produkty. Dlatego też świeża kuchnia jest ważną częścią sklepu. Jest wiele świeżych produktów i kanapek, wszystko jest po prostu trochę ekstra. Wyjątkowo zdrowe, wyjątkowo zadbane i dodatkowe wrażenia, w tym nowy kącik dla dzieci. Oprócz tej bogatej, świeżej kuchni, w ofercie znajdują się również produkty rzemieślnicze cukierni Gustaf. Gustaf jest najlepszym cukiernikiem na wschodzie, więc może zaoferować także więcej lokalnych produktów. Dzięki temu Jumbo Klieverik może jeszcze bardziej wyróżnić się na tle innych supermarketów i zapewnić klientom naprawdę wyjątkowe doświadczenia.Zobacz portfolio Jumbo Klieverika, aby zobaczyć wrażenia.
Chcesz uzyskać więcej informacji na temat możliwości dla Twojej firmy? Zapraszamy do kontaktu z nami.
Kontakt